June 11, 2011

Timbang berat badan..Dah 70kg???

Tajuk entry jak dah bunyi ya..belom gik isiknya..lebih kurang gia juak bunyinya..Sejak duak menjak tok,sik alah2 jak demam..Mun sik demam,sakit palak,or batuk2..Semua org kata,sebab cuaca la,nang musim la,n mcm2 lah..Aku nok penakut tok,apa gik..cepat jak percayak padah urg.alu nak nebes..Jumpa doktor pun sik bait2..hujung2,aku madah ngan doktor,aku maok molah full screening..nak nge'check darah..Masa ya,mcm2 jak dipikey..Maklomlah history keluarga nang ada penyakit kencing manis,darah tinggi n etc..Adehhh...

So,seperti yg dijanjikan,aku pun berpuasa n dtg jmpa doktor..Sekalinya ngeluar jarummm..chiobih!!!hhahaha..pandey pun ko takut!!Haiya,jerak aku.Aku bencik ngan jarum..Then,doktor sukat tinggi,suruh bertimbang..Part tok la aku hampeh gilak.70kg??? ngetap bibir aku nanggar timbang ya..nahan ati nak nerais..Sama berat aku buntin irfan dolok! Ya Allah,berat eh!!huhu..Sabo jela..

Yalah aku,bila ngenang balit masa dolok body gik solid,nyesal rasa sik nyaga menar2 (konok tek)..hahah.. Masa badan gik slim pit marek,mkn sampai sik ingat dunia..Dinner kat office sik alah2 dinner..setahun berapa kali dinner,aku pun sik tauk..Sik ada cerita lain..Maaaaaaaaaaakkaaaaaaannnn ajak tauk..astaga..Akibatnya,berat aku nait  dari 53kg (2008) ke 70kg (2011)..Itu baru terajana namanya..kwang3..

So now,aku dh dpt result dari Pathlab ya..semua ok..Alhamdulillah..Juz dat,berat sik imbar ngan tinggi aku..so kenak turun 17kg woo!!Sebab ya lah aku salu demam,sakit palak,batuk n etc..Malas joging gik ya..Nang cukup segala macam..Tapi jgn putus asa eh.Rasanya masih lom terlambat nak kurus nak o..raya gik lamak baa..hihihi
Hmmm..Masa dah berlalu..sik dpt diputar lagik..nait pun nait lah..aku mesti berusaha nak turunkannya kepada berat ideal aku,iaitu 55kg..Tapi camne cara?? Kinek tok tgh berusaha dgn sigek cara (dirahsiakan..hrp2 berjaya).. Cuma minta pandangan drpd ktk org mun ada petua lain utk kuruskan bdn dgn gaya hidup sihat sebaiknya lah..saya tidak maok taktik kotor arr..So mun ada,sila share2 ngan aku mun sudi..Sik rugi nak??boleh k..


pesanan penaja : Kurus itu sik semestinya cantek,n gemok sik semestinya hodoh..yang penting hati mesti mau ceria selalu..hihihihi..tapi kalau boleh jgn kurus gilak,jgn gemuk gilak..sedang2..ikut berat ideal masing2 sudaa.. =)

No comments:

Post a Comment